Monday, April 21, 2014

lebihan benang kait yang sayang nak buang

April ini terasa malas sangat nak mengait. Walaupun banyak lagi tempahan yang belum aku siapkan tapi kemalasan mengatasi segalanya.

April ini aku layan novel. Dah terbang lebih seratus ringgit aku beli novel.

Dalam aku sibuk mengikut en. suami menembak di Pertandingan Piala Sultan Iskandar di Kota Tinggi, benang kait aku bawa bersama.

Benang yang aku bawa hanyalah benang lebihan kait yang lama. Nak aku buang terasa sayang. So dengan otak yang tak berapa kreatif di tambah dengan bunyi yang teramat bising( maklumlah pertandingan menembak bunyi peluru yang meletup) aku saja mengait bekas botol air.

Ramai juga penembak dakam dan luar negara tanya apa yang aku buat. Bila orang bertanya dengan sopannya aku terangkan usaha aku.Aku pun tak berapa confident untuk siapkan sarung botol air ini.

Siapa sangka menjelang petang aku dapat hasil yang membanggakan. Sehari aje dah siap

Aku tersenyum bangga bila ramai yang memuji hasil keras tanganku.Bila aku pulang ke rumah dengan sarung ini masalah baru timbul.  Hero kecik aku pun nak sarung macam ini tapi tali nak panjang katanya.



Malas nak banyak  cerita aku pun buatkan juga untuknya. Bergaya dia pergi sekolah dengan sarung yang baru.



No comments:

Post a Comment